Solsikke barnehage

Solsikke er en friluftsbarnehage med fantastiske fasiliteter seks-syv minutters kjøring fra Kragerø sentrum. Vårt motto er "Alt som kan gjøres inne kan gjøres ute". Vi har tilgang til strand, brygge, fotballbane, skøytebane, gapahuk med bålplass og flotte skogsområder rett utenfor døra. Om vinteren aker vi og går på ski. Med sydvendt, åpen beliggenhet har vi sol hele året!

Stiftelsen Solsikke barnehage er en toavdelings privat barnehage med 36 plasser for barn i alderen 0-6 år. Barnehagen ligger kun seks-syv minutters kjøring fra Kragerø sentrum og Kalstad, og ca ti minutter fra Helle og Sannidal. Berg museum med sine fantastiske friområder ligger få minutter gange unna.

Barnehagen ble startet av en foreldregruppe i 1995. Deler av denne gruppa sitter fortsatt i styret. I 2004 flyttet barnehagen inn i nye lokaler på Bergsvik, et naturskjønt område på vei mot Berg. I 2007 utvidet vi med et stabbur, som i dag er tatt bort igjen. i 2015 utvidet vi igjen med ny stor flott utelekeplass og ny avdeling.

”La oss ha en barnehage med engasjerte voksne og en hverdag preget av livsappetitt, læring, humor og glede!”